Laida Memba
20 de febr. 2023

El dijous 9 de febrer, l'investigador principal del projecte, Dr. Roger Canals, va fer una xerrada titulada: Debat obert de l'Antropologia Visual: experimentació, col·laboració i intel·ligència artificial.

El Dr. Canals va definir què és l'Antropologia Visual i va presentar els debats i les controvèrsies que li caracteritzen. A més, va reflexionar sobre com ens relacionem amb les imatges i a través d'elles. Així mateix, va explicar el projecte de recerca Visual Trust, l'objectiu de la qual és poder contestar les qüestions sobre la confiança en les imatges científiques, socials i religioses.

Us convidem que vegeu tota la trobada en el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=gkslm84z6ji

Aquest esdeveniment va formar part del Seminari Travessies del Centre d'Estudis Iberoamericans (CEI) de la Universitat de Puerto Rico en Arecibo (UPRA) i va comptar amb la participació de professors i estudiants dels diferents departaments de la universitat.

Des del projecte, i especialment per part del Dr. Roger Canals, volem agrair l'acolliment de la Universitat de Puerto Rico en Arecibo, particularment del seu Rector, el Dr. Carlos A. Andújar Rojas, com de la seva Degana d'Assumptes Acadèmics, la Dra. Weyna Quiñones Castillo, i per la grata invitació del Dr. Gabriel Alemán Rodríguez, Director del Departament de Ciències Socials i del Dr. Carlos D. Altagracia Espasa, Director del Centre d'Estudis Iberoamericans.

***

L'autor de les fotografies i el cartell de la xerrada és el Dr. Gabriel Alemán Rodríguez, Director del Departament de Ciències Socials.