23 de març 2023

L'investigador Juan Francisco Diaz Cuyás va ser convidat a impartir una classe de Fotografia Etnogràfica el 7 de febrer de 2023. L'esdeveniment va ser organitzada pel Laboratori d'Antropologia Visual de la Universitat de Delhi(DU) i va ser presidit per la Dra. Avitoli G. Zhimo.

Juan Francisco va realitzar una presentació sobre la fotografia etnogràfica i el lloc que ha ocupat en l'antropologia des dels seus inicis fins a l'actualitat com a eina de recerca. Va assenyalar la importància d'entendre críticament les fotografies com a símbols, i les limitacions a les quals ens enfrontem a l'hora d'interpretar-les. També va exposar per què el llenguatge fotogràfic no és universal i com un projecte de fotografia etnogràfica no és en tots els casos antropològics. Va finalitzar ensenyant diferents exemples de treballs fotogràfics etnogràfics per a generar un debat sobre l'ètica i l'estatus de les fotografies, així com dels processos de mercantilització a les quals estan exposades.

Des del projecte, i especialment per part de l'investigador Juan Francisco, volem agrair al Laboratori d'Antropologia Visual de la Universitat de Delhi que aquest seminari fos possible, i per l'agradable i excel·lent rebuda de la Dra. Avitoli G. Zhimo.